«Αστραφτερά χαμόγελα όλο υγεία»
Γ3? ΤΑΞΗ
Αποτελείται από τρείς φάσεις
Α? ΦΑΣΗ
Στα πλαίσια εφαρμογής προγράμματος στοματικής υγιεινής με τίτλο: «Αστραφτερά χαμόγελα όλο υγεία», αναρτούμε ορισμένες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ως τώρα.
Λόγω της ιδιάζουσας κατάστασης που υπήρξε φέτος με τον κορωνοιό δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε και να παρουσιάσουμε σε σας τους γονείς, αλλά και σ΄όλο το σχολείο το πρόγραμμα το οποίο είχαμε σχεδιάσει ως τάξηκαι ως σχολείο. Παρ΄όλα αυτά συγκέντρωσα όσες δραστηριότητες ήταν δυνατόν μέσα στα στενά χρονικά πλαίσια που μας επέβαλλε η επιστροφή στην κανονικότητα του σχολείου.
Οι δραστηριότητες διεξήχθησαν μέσα στην τάξη.
Ο ρόλος της εκπαιδευτικού, κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων ήταν διευκολυντικός και βοηθητικός.
Μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, αποδοχής, ενθάρρυνσης, όπου τα όρια και οι κανόνες που καθορίζει η εκπαιδευτικός και η ομάδα: συναισθηματικό συμβόλαιο είναι αδιαπραγμάτευτα (ακούμε τον άλλον χωρίς να τον διακόπτουμε, προσέχουμε, δεν κοροϊδεύουμε κ.τ.λ) υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες : Μιλούν και μαθαίνουν για τα δόντια, άνω και κάτω γνάθος, τα μέρη (μύλη, αυχένας, ρίζα?)του δοντιού, τις ομάδες (κοπτήρες, κυνόδοντες?)για τη σχέση της υγιεινής διατροφής με την υγεία των δόντια.
Συγκεντρώνουμε πληροφορίες,εικόνες, παροιμίες, αινίγματα από το διαδίκτυο και φτιάχνουμε το δέντρο με τις σύνθετες λέξεις, το δέντρο με λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τη λέξη δόντι, παροιμίες με τα δόντια, το δούρειο ίππο της στοματικής υγείας.
Β? ΦΑΣΗ
Στη β? φάση οι μαθητές κάνουν εργασίες διαθεματικά στη Γλώσσα,(πρόσκληση για να καλέσουμε έναν οδοντίατρο στο σχολείο, φύλλα εργασίας, τα δόντια στη Λαογραφία, Φίλοι και εχθροί της Τερηδόνας, βασικές οδηγίες στοματικής υγιεινής, τα δόντια μου κρατώ γερά, νεογιλά δόντια, κρυπτόλεξα-
σταυρόλεξα, η αλφαβήτα των δοντιών, ποιήματα σχετικά με τα δόντια).
Στα Μαθηματικά(προβλήματα με δόντια) στην Εικαστική Αγωγή (σε χαρτόνια κάνσον φτιάξαμε πολλές και όμορφες αφίσες σχετικά με το πολύκροτο θέμα της στοματικής υγείας)
Γ ΦΑΣΗ
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα μου να φτιάξουμε ένα ωραίο παραμύθι για τη στοματική υγεια.Το υλοποιήσαμε μαζί ζωγραφίζοντας σε χαρτί Α4.Βάλαμε όλη την τέχνη και τη φαντασία μας και σας το παρουσιαζουμε εδώ στην ιστοσελίδα του σχολείου μας σε μορφή παρουσίασης( power point).Φέρει τον τίτλο: «Ο Γλυκάκης και η Ζαχαρίτσα»
Εδώ σας παρουσιάζουμε το παραμύθι :
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ορισμένες φωτογραφίες των μαθητών κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων διαθεματικά στη Γλώσσα και στα Εικαστικά .
Με τη στοματική υγιεινή γίναμε και μικροί ποιητές.
Να και τα ποιήματά μας:
Όλα τα μικρά παιδιά
Έχουνε γερά δοντάκια
Τα φροντίζουν καθημερινά
Κι αποφεύγουν τα γλυκάκια.
Τρώνε υγιεινές τροφές
Φρούτα και λαχανικά
Ακολουθούν τις συμβουλές
Για να΄χουν σώματα γερά
Βούρτσα, πλύσιμο συχνό,
Μεσημέρι, βράδυ και πρωί.
Με χαμόγελο αστραφτερό
Και οδοντίατρο αν χρειαστεί.
Αν θέλεις να΄χεις δόντια λευκά
Και να μην πονέσουν ποτέ ξανά,
Θα΄χεις φίλη την οδοντόβουρτσα
Νύχτα μέρα καθημερινά.
Όλα τα μικρά παιδάκια,
Τρώνε υγιεινά φαγητά
Κι έχουν δόντια αστραφτερά.
Τρέχουν, παίζουν και γελούν
Να τα φροντίζουν δεν ξεχνούν.
Όχι σοκολάτες, κρουασάν και καραμέλες
Πατατάκια, γαριδάκια και γλυκά.
Κι όταν πονέσεις θα κάνεις το σωστό
Θα πας σίγουρα στον οδοντογιατρό.
Η μικρή η τερηδόνα θα σε θυμηθεί
Αν ξεχνάς να τα πλένεις βράδυ και πρωί
Κάνε φίλους τα γαλακτοκομικά
Για να έχεις δόντια γερά.
Τέλος κατά την αξιολόγηση του προγράμματος καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ήταν επιτυχημένο, ευχάριστο και συντελέστηκε με τη συμμετοχή όλων των μαθητών, σύμφωνα με την δύσκολη συγκυρία των ημερών.
Όλοι οι μαθητές της Γ3 τάξης και η δασκάλα Οικονόμου Αικατερίνη ευχόμαστε σε γονείς, μαθητές και δασκάλους
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ