Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης δημιουργούν παιχνίδι στο Scratch για την ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης και κοινωνικών δεξιοτήτων!

1

3Με μεγάλη χαρά μοιραζόμαστε μαζί σας ένα συναρπαστικό project που υλοποίησαν οι μαθητές της ΣΤ1 τάξης στο πλαίσιο υλοποίησης2 ενός παρεμβατικού προγράμματος και του  μαθήματος της Πληροφορικής. Με την καθοδήγηση της κ. Κόγια Θωμαής εκπαιδευτικού και της κ. Μπίρδα Κατερίνας εκπαιδευτικού Πληροφορικής του σχολείου μας, οι μαθητές και οι μαθήτριες χρησιμοποιώντας την εφαρμογή οπτικού προγραμματισμού Scratch, δημιούργησαν ένα παιχνίδι με κουΐζ ερωτήσεων που προσομοιώνει καταστάσεις από την καθημερινή ζωή τους.

 

4Στόχος του παιχνιδιού ήταν η ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης των μαθητών, μίας απαραίτητης δεξιότητας για την ψηφιακή εποχή. Μέσα από τον προγραμματισμό, οι μαθητές εξασκήθηκαν στην επίλυση προβλημάτων, στην κριτική σκέψη και στην οργάνωση ιδεών.

5Παράλληλα, το παιχνίδι εστιάζει στην καλλιέργεια σημαντικών κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργατικότητα και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Οι μαθητές συνεργάστηκαν αρμονικά, μοιράστηκαν ιδέες και λύσεις, ενώ παράλληλα έμαθαν να σέβονται τις απόψεις και τα συναισθήματα των συμμαθητών τους.

Επιπλέον, το παιχνίδι περιλαμβάνει ιστορίες που ηχογραφήθηκαν από τα ίδια τα παιδιά, όπου μοιράζονται σκέψεις και συναισθήματα για διάφορα θέματα. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με διαφορετικές οπτικές γωνίες και μαθαίνουν να εκτιμούν την ποικιλομορφία και τη διαφορετικότητα.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι το συγκεκριμένο project αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για τους μαθητές, καθώς συνδύασε την εκμάθηση προγραμματισμού με την ανάπτυξη σημαντικών κοινωνικών δεξιοτήτων.

6Το παιχνίδι βρίσκεται διαθέσιμο στην online πλατφόρμα της κοινότητας του Scratch : https://scratch.mit.edu/projects/1020705567

Ενθαρρύνουμε όλους να δοκιμάσουν το παιχνίδι και να μοιραστούν τα σχόλιά τους μαζί μας!

Το σχολείο μας διακρίνεται σε διεθνή διαγωνισμό με ψηφιακή δημιουργία!

1

Σας ανακοινώνουμε ότι το σχολείο μας κέρδισε το τρίτο βραβείο ψηφιακής δημιουργίας στον «1ο  Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοζωίας «Συμβιώνοντας με τα ζώα» για μαθήτριες και μαθητές των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων των Διευθύνσεων της χώρας και Σχολείων του Εξωτερικού», που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας. Στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος πάνω από 500 σχολικές μονάδες τόσο από την χώρα μας, όσο και από αντίστοιχες μονάδες του εξωτερικού. Η ψηφιακή ιστορία, που δημιουργήθηκε και εικονογραφήθηκε εξ ολοκληρού από τους μαθητές της Α1 τάξης, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Παναγιώτας Ζάρρα, Θωμαής Κόγια και Μαρίας Καραφέρια απέσπασε τα εύσημα της κριτικής επιτροπής για την πρωτότυπη προσέγγισή της και την ευαισθησία που έδειξε προς τα ζώα.

2Στόχος της δημιουργίας ήταν η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης για τα ζώα στους μαθητές. Μέσα από την εξιστόρηση καταστάσεων από την καθημερινή σχολική τάξη, τα παιδιά  κλήθηκαν να τοποθετήσουν τα ζώα σε ρόλους «μαθητών» εκφράζοντας έτσι τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.

Η ψηφιακή ιστορία αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα της δημιουργικότητας και της φαντασίας των μαθητών μας, καθώς και της δέσμευσής τους για την ευημερία των ζώων. Παρακολουθήστε ολόκληρη τη δημιουργία στον παρακάτω σύνδεσμο: https://shorturl.at/6cDZF

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές της Α” τάξης για την άξια διάκρισή τους!

Πιστεύουμε ότι η ψηφιακή ιστορία μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο. Για το λόγο αυτό, σας προτρέπουμε να την παρακολουθήσετε!

3

Ελπίζουμε ότι η ιστορία αυτή θα συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση του κοινού για την σημασία της προστασίας και της φροντίδας των ζώων.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

1Η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας , στα πλαίσια διδακτικών αντικειμένων του ωρολογίου προγράμματος, πραγματοποίησε ημερήσια εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024.

Η εκδρομή ξεκίνησε από τις Στήλες του Ολυμπίου Διός και τα παιδιά, αφού ξεναγήθηκαν στον Εθνικό Κήπο, επισκέφτηκαν την πλατεία Συντάγματος, όπου ενημερώθηκαν για το κτήριο της Βουλής και το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη. Επόμενη στάση αποτέλεσε το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, που στεγάζεται στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής στην οδό Σταδίου (πλατεία Κολοκοτρώνη). Η ξενάγηση στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους-αίθουσες έφερε τα παιδιά σε επαφή με την νεώτερη ελληνική ιστορία (Φραγκοκρατία, Τουρκοκρατία, Επανάσταση του 1821, δημιουργία του ανεξάρτητου κράτους και απελευθερωτικοί αγώνες), μέσα από πλήθος συλλογών.

Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης όπου γνώρισαν από κοντά τα επιβλητικά μνημεία των Προπυλαίων, του Παρθενώνα και του Ερεχθείου. Επίσης τα παιδιά  μαγεύτηκαν από τη θέα τόσο από την κοντινή (Θέατρο του Διονύσου, Ασκληπιείο, Ωδείο Ηρώδου του Αττικού) όσο και την μακρινή (Σύνταγμα, Λυκαβηττός).

Κατόπιν ακολούθησε η επίσκεψη στο Μουσείο Ψευδαισθήσεων στο Μοναστηράκι όπου τα παιδιά είχαν μία διασκεδαστική αλλά και ταυτόχρονα μαθησιακή εμπειρία μέσα από μία σειρά ψευδαισθήσεων (Πηγάδι απείρου βάθους, περιστρεφόμενο δωμάτιο, δωμάτιο του απείρου, περιστρεφόμενη σήραγγα και ποικίλες οφθαλμαπάτες).

Τα παιδιά συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Αντωνίου Ελένη, Χρυσικού Νίκη, Ζαχαριάδης Γιώργος, Μπουντίνα Ευαγγελία, Γκανάκα Γεωργία, Βασιλειάδου Γεσθημανή, Κατσαμπέλας Ιωάννης και Κωστοπούλου Βασιλική.

2 3 4 5 6 7 8

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ ΚΑΙ ΤΗΝ 1η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ

1Πέμπτη  4 Απριλίου 2024

 

Στο πλαίσιο εορτασμού της 1ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικής Φιλοζωίας, την Πέμπτη 4 Απρίλιου 2024, υλοποιήθηκαν δράσεις, στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές /μαθήτριες των Α, Β και Γ τάξεων του σχολείου μας. Συγκεκριμένα συζητήθηκε μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες, η έννοια της φιλοζωίας αλλά και με ποιους τρόπους μπορούμε να προστατεύσουμε και να φροντίσουμε τα αδέσποτα ζώα της γειτονιάς και της πόλης μας. Παρακολουθήσαμε το ψηφιακό παραμύθι με τίτλο « Το Σχολείο των Ζώων » που δημιουργήθηκε και εικονογραφήθηκε εξ ολοκλήρου από τους μαθητές / μαθήτριες του Α1 με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, Παναγιώτας Ζάρρα, Θωμαής Κόγια και Νίκης Χρυσινού και όλοι μαζί παίξαμε ένα online ψηφιακό παιχνίδι ερωτήσεων σχετικά με τη φιλοζωία , που δημιουργήθηκε ειδικά γι’ αυτή την ημέρα από την εκπαιδευτικό Θωμαή Κόγια. Στο τέλος, οι μαθητές / μαθήτριες όλων των τμημάτων χωρίστηκαν σε ομάδες, δούλεψαν ομαδοσυνεργατικα πάνω σε φύλλα εργασίας σχετικά με τα αδέσποτα ζώα, συμμετείχαν σε ομάδες δημιουργικής γραφής περιγράφοντας το δικό τους κατοικίδιο και σχεδίασαν αφίσες στέλνοντας το δικό τους μήνυμα για την προστασία των αδέσποτων ζώων.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ & ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΝΙΤΑΡΙΩΝ

1Την Πέμπτη 25/1/24 πραγματοποιήθηκε εκδρομή από τα τρία τμήματα της Γ΄Τάξης στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων και Μουσείο Μανιταριών στην πόλη της Καλαμπάκας. 

Οι μαθητές περιηγήθηκαν στους ειδικά και περίτεχνα διαμορφωμένα χώρους του μουσείου όπου ήρθαν σε επαφή με εκθέματα της χλωρίδας και της πανίδας της ευρύτερης περιοχής τόσο του ελλαδικού χώρου όσο και του εξωτερικού, χαρίζοντας τους μια μοναδική και επιμορφωτική εμπειρία που θα τους μείνει αξέχαστη! Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Μοναστήρι του Αγίου Στεφάνου αλλά και το κέντρο της όμορφης πόλης των Τρικάλων.

Οι εκπαιδευτικοί που συνόδευσαν την εκδρομή ήταν οι Ειρήνη Αμπεριάδου, Ελένη Αντωνίου, Χρήστος Κομπογιαννόπουλος και Γιώργος Νικολακούλης μαζί με τις εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης Μαρίνα Κέσκου και Ελένη Παιδιαδιτάκη.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11